Drömmer Hus

Undrar om det är solen som sätter sprätt på hus tankar. Ibland blir jag smått tokig av att veta att vi ännu en sommar kommer att tillbringa i denna lägenhet. Vill känna kall betong terrass under mina fötter med lite gröna pickiga barr på, vill se killen bygga sin träkoija i ute i skogen. Vill dricka mitt morgonkaffe utan att se husfasad 5 meter bort. Ja, jag vill bli med hus. Få se kanske en vacker dag.  Försöker att samla inspiration och hitta vad jag egentligen gillar. Försöka njuta av att vi inte behöver besluta om vi ska rött eller svart golv ännu. Ska göra min egen klippbok med favoriter, så man kan se tillbaka sen när man  kommit så långt att lilla kråkslottet fått en grund. Vill tipsa om Hustoppen ett TV program på TV 8. Massa härliga hus i alla dess former och fasader och färger. Där samlar jag lite av mina framtida drömmar.

 
När jag bläddrar tillbaka vad jag fotat här hemma, så inser jag att färg är nått jag ska ha mera av.
Ger liksom liv.
 
 
Vår foto vägg, som inte blev nån fotovägg.
 
 
Vi har öppna hyllor i köket, vilket det kommer mera av sen också om vi får bli med hus.
Bra, så måste man hålla lite ordning och reda, vilket det inte är i mina lådor.
Tur att svärmor kommer på besök ibland.
 
Skön torsdag till er!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar