Grått och Dagis

Här njuter vi lite av det gråa vädret, rätt mysigt och så behöver man inte ha dåligt samvete för att man är inne en längre stund på morgonen.. Visst är vi ute och snurrar på cyckeln endå, igår kämpade han upp i backarna och sa JA kan SJÄLV, när jag puttade på lite.

Idag ska vi och kolla upp vår 1-åring, sen blir det säkert en helt vanlig tisdag, ja, men jag gillar läget. Försöker att suga ur varje dag, så jag sen till hösten känner mej som en torr disktrasa och verkligen är redo att satsa på lite jobb på dagarna. Jo, jag kommer att gråta i bilen till jobbet de första dagarna. Och ni vet den där känslan när det tar sjukt i hjärtat på riktigt. Men jag vet att dom kommer att få det fint på dagis, tanterna där är underbara.

Det är nog bara mamma som är mamma. Och hon mår nog bättre hon också när några veckor har gått. Elton pratar redan om att få börja. Så där har vi nog det lugnare.

Bara för lilldamen som allt är nytt, men tror att hon också kommer att fixa det bättre en morsan.
Vi hoppas på det.

Först ska vi torka oss i vår och sommar värmen. Långt till hösten ennu.

Gårdagen i bilder.

 
Lilldamen i småfolk T-skjorta, köpte billigt på rea i fjol somras.
Vilket jag är glad åt nu.

 
Gul och rött är det som gäller hos oss. Nä vad man får tag på före killen har hunnit ut genom dörren.
Men ibland får hon ihop det liksom.

 
Vi gjorde lite bröd till maten. Vilket Elton hade svårt att vänta på att få smaka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar