Muffisarna

 
2 dl socker
125 gram smör
2ägg
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
4,5 dl vetemjöl
1,5 dl mjölk
 
 
Strössel
 
1 dl vetemjöl
1dl socker
2 tsk vaniljsocker
75 gram smör
 
Jag brukar göra så att jag vispar ägg och socker, vilket jag inte gjorde denna gång, utan vispade smör och sockret i stället som det står i receptet. Jag lyckas alltid bättre om jag vispar ägg och socker. Nu sjönk dom rätt mycket. Så nästa gång kör jag nog på min egen magkänsla.
 
Så brukar Isabella göra.
 
Vispa ägg och socker.
Blanda de torra varorna.
Smält smöret och blanda i mjölken.
Rör ihop allt.
 
Fyll Amerikanska muffinsformar till en 3 del.
Vi satte sen blåbär och hallon och hackad marabou vitchoklad.
Använder samma recept till mina dumlemuffins.
 
Sen strössel på.
 
In i ugnen på 225 grader i 15 min.
 
Avnjuta med en glassklick!
 
Isabella
 

2 kommentarer:

  1. Tack för receptet, hade tänkt fråga efter det men nån annan hann före. Ser smaskens ut, som Elia brukar säga!

    SvaraRadera
  2. Mina blev lite kladdiga, hade försökt att ta ner temperaturen, i och med att ibland blir dom lite mörka i botten. men det lyckades inte. Så nog bäst att köra enligt vad man brukar. :)

    Hade gott!

    SvaraRadera