Läget

 
Liggläge liksom, gårdagen löpte smärtfritt, operationen gick bra och jag var hemma igen efter klockan 14:00. Ingen smärta, bara lite trött var känslan. Annat var de i morse, så bara att följa instuktionerna, högt läge och kyla på, och lite starkare värkmedicin på. Dom har skurit upp  under knä, plockat bort en ganska stor bit under senan som irriterat och satt fast igen.Tyvärr blir knölen inte jätte mycke mindre, men jag kommer säkert, eller förhoppningsvis kunna stå på knä utan att jag blir halv tokig av smärta. Ingen hård belastning på främre lårmuskeln i 6 veckor i och med att senan som fäster musklerna måste läka. Ska bli intressant endå att få rehabilitera mig själv lite, lärdom av allt ska man ta. Visst kommer det dagar ennu som jag kommer att vara små sur och vilja fort framåt, men i längden lönar det sig inte. Så nu ska jag försöka göra sånt som jag inte hinner med annars, läsa lite böcker, skola och bara lära mej att se dammet  runt på golvet, ja, det kallar jag rehabilitering nivå 1. Lunchar gör jag också gärna! Så bara ring när du vill ut på stan och äta, för det klarar jag av ennu. Som tur.
 
 
 
Kaffepaus
här ser ni mina svagheter
 
 
Sällan jag hinner med mina naglar, nu kommer dom att få lite extra tid dom här veckorna.
 
Denna hittar du på Wautsi
 
En riktigt skön vecka till er!
 
Isabella

5 kommentarer:

  1. Skönt att operationen gick bra, ta hand om dej! /Ewe

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Skönt att allt gick bra :) längtar att ha dig tillbaka på jobbet...saknar ju min spralliga polare som alltid förgyller min dag. Men lyd nu doktorn och vila dig i form :) vi hörs vännen! Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Saknar er också! :) kanske formen e lite bättre såsåningom, så då e nog målet, jobbet, men inser nog efter denna dag att vila är ett måste..värken gör sig väl påmind. Tusen kramar!

    SvaraRadera