DAGENS FRÅGA

 Hurdana set rekommenderar du på gymträning?
Tunga eller lätta vikter?
 Har tränat i många år, är i bra form men vill få mera definierade muskler och just nu känns det som att jag står stilla och utvecklas inte mera.
 Varierar min träning och äter rätt.

Tips: Skulle gärna vilja ha tips om ben- och rumpträningsövningar som ger RESULTAT. Börjar bli trött på squats.



Hej på dej!

Har kanske lite svårt att svara på somliga frågor, i och med att jag inte vet vem ni är eller har någon större inblick i er träning och vardag. Men kan svara lite hur jag tänker och gör.

Tunga eller lätta vikter? Beror helt på vad du vill ha, om du vill bygga eller bli starkare behöver du nog jobba i tyngre ändan, här krävs det också att du har tekniken som håller. Men du kan inte alltid hålla dig där heller om du vill ha mera definierade muskler. Jag vairerar mycket när jag tränar på gym, Ibland kör jag 20 reps 3 till 4 serier och ibland ner i 10, men ofta håller jag mig mellan 12-15 reps. Kör sällan mer en 1 timme på gym. Mina program är ofta både nedre och övre kropp tillsammans, dock kan jag vairera och lämna bort armarna och sattsa lite hårdare på ryggen någon dag.


Jag gillar att köra så, kanske kunde jag också pröva lite nytt.
Fasnar också ibland.
Kör ofta på känsla, känner kroppen rätt bra idag.
 Och vet ofta om den är trött eller inte, kan också mellan vaven kör den ganska slut.
 Och sen vila i flera dagar.
Man måste hitta sin väg, testa sig fram.
Och kom ihåg att vi alla är olika också.


Kan också ha stor betydelse vad du gjort tidigare.
Skriv upp din vecka vad du tränar och hur och när, gå igenom den lite.
Där kan man snabbt finna fel och inse att vilan kanske är borta eller den där pulshöjande timmen.
 Testa med att köra helt nån annat på gymmet än vad du är van med.
Ofta fasnar vi i samma spår.
Testa med att i 2 veckor köra agonist och antagonist mot varann.
Brukar kunna ge mig lite..
Lägg upp program som du inte alls gör annars.
Våga trötta ut musklerna.
Och VILA så att kroppen återhämtar sig.


Dock kör jag många timmar med många reps utan vikter, vilket också kan sätta sina spår. Allt är ganska indivduellt. Allt spelar in. Kosten spelar väldigt stor roll, där måste du hitta din väg,du hade kosten på den rätta förstod jag. Är själv nu väldigt slarvmaja mellan varven med kosten, vilket syns tydligt på kroppen. Och känns framför allt! Sömnen är också  A och O, vilket jag också släpar med mellan varven.


Balans är nog det viktigaste.
 Hoppas jag kunde hjälpa lite.
Några sköna rumpövningar kommer sen i programmet jag ska bjuda på. 


Här kommer i allafall en favorit efter operationen som jag hade lite som måttstock, då inte stax efter såklart, men jobbade den i sen höst rätt så mycket.
 
 
,
 
 
Utgångsläget.
 
Magen och ryggen hålls, anser att det är den viktigaste punkten att coren orkar och ryggen hålls rak. 
Knäna och tårna i samma riktning.
Rumppan lite bakåt.


 
 
Sätt dig ner ordentligt.
Grina lite så hjälper det, mot känslan liksom..
 
 
 
 
Här får man hela kroppen med.
Jobbar ofta så, så jag får flera musklegrupper på samma gång med och jobba.
Här får du med både axel främre och mittersta del med och triceps.
 
 
Vi kan köra den som veckans övning alla, går fint att jobba hemma också.
Med eller utan vikt.
 
 
Låt det bränna!
 
 
 
Isabella
 
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar