BÄSTA STARTEN

Vi vaknade till en ledig dag idag. Kunde inte annat än njuta när Tomas smög i väg till jobb och berättade att han så gärna också skulle krypa ner en stund till med oss. Att få sova några timmar till gav gott åt mig och barnen, speciellt när man jobbat helg också. Vi hade inget speciellt planerat på  förmiddag, men på eftermiddagen skulle vi åka iväg och hämta ägg och kolla in kossor. Mamma mu som Enya säger. Alla tre såg framemot lilla utflykten.  


Nu kör vi.
Denna dag kom till på det viset att Mia- Lina skickade FB medd till fel Isabella.
Alltså jag var fel Isabella.

Och bjöd in oss att kom och hälsa på och köpa ägg ändå fast det var fel Isabella.
Sånt erbjudande tackar man inte nej till.
Härligt att sådan människor finns än idag.
Fast man inte känner varann utan och innan.
Så kan man träffas.

Glad blir jag av sådant.
Glad över att barnen få kom till en riktig gård ute på landet.
Mamma i huset är i drömmarnas land igen.
Tänk om jag en vacker dag ännu skulle få bo mitt ute på landet.

Vacker natur.
Frisk luft.
Kan inte sätta fingret på just det där.
Allt igentligen.
Somliga vet vad jag menar.
Andra inte.
Landet är landet.


Lugn och ro.

             

Elton plockade ägg med Vincent.
Som vi ska steka ikväll med kycklingen som ligger i ugnen.
Mums.


Mysiga lurviga kaniner.



Mamma mu va väldigt intressanta tyckte Enya.


Tuppen som befruktat äggen.
Lite coolt tycker jag.

Ska bli spännande att äta äggen direkt från gården.
Ekologiska ägg, hönor som går fritt och får husmanskost och ekologiskt foder.

Tack för att vi fick hänga med er idag.
Blev en verklig bra start på denna vecka.

Vi kommer så gärna flera gånger.

Med SOL

Isabella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar