BELLAS ÄPPELKAKA



Vi  detta laget har ni säkert förstått att jag tycker om mat.
Ska smaka gott också.

Här bjuder jag på en sockerfri och enkel äppelkaka i min smak.

Toppen mellanmål

Skiva ett halvt äppel.
Strö lite mandelmjöl över.
Tillsätt Isabellas mysli med lite extra kanel.
Klicka till det med en klick kvarg eller grädde.

Wolaa!

Du kan också använda detta i ugnen och skiva päron på. ( bra sötma)
Sätt myslin som botten skiva tunna skivor päron på.
Sätt några klickar smör och strö över muslin. och lite kanel.

In i ungen på 200 grader tills det får lite färg.


Isabellas mysli 

1 go gren påse salladsmix
Rosta med lite olja med en nypa salt.

Havregryn både större och mindre mixade jag nu sist.
Sätt smak enligt tycke.

Kokos och kanel( massor med kanel) är mina favoriter.

Brukar göra detta i stekpanna, enkelt.

Gott att strö över morgon gröten eller yoghurten på morgonen.
Eller använda som allt möjligt.

Säkert supergod att panera biffar i också om man vill ha en extra söndagsmiddag.



Vacker tisdag!

Isabella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar