VARDAG

Jag känner mig avslappnad, lite väl över mellan varven. Har gäster på kommande imorgon och fasaden här hemma är allt annat än städat. Slutat stressa som en tok för att gäster kommer över. Och jag tycker det är så ljuvligt skönt! Istället för att va slut och hel virrig och yr när de kommer. Nä helt onödigt,  jag ska försöka ta dem med maten i stället. Njuta av att vi får träffas och bara vara. ♥

Städa hinner man  i ett annat liv, oja visst dammsuger jag, vilket är ett måste mellan varven hos oss med två sandiga barn, men jag tvättar inte fönstren från topp till tå fast det skulle behövas efter att ungarna plaskat i polen på balkongen. Vi lever liksom och jag är glad att jag har en man som lärt mig att varva ner.

Dagen har gått åt till att göra det vardagliga, vilket ha varit svårt att hinna med i vår känner jag. Känner att jag äntligen landat och kan ha barnen hemma hela veckan, för jag jobbar bara kvällar denna vecka. Skönt!


Vi har planerat lite vad vi ska bjuda på imorgon.

Det blir någon förrätt som jag inte fått bestämt ännu.
Funderar ännu mellan 2 alternativ.

Grönsaks soppa med basilika 

Frukt och jordgubbar med choklad.


Sen dök syrran upp och jag bjöd på blåbärspaj som jag testade ut i går utan socker.

Gjord på dadlar, havregryn, lite glutenmjöl, mandelmjöl, nötter smör, blåbär....
Den var supergod med glass!

Ska sätta recept till er så småningom!

En njutbar måndag som avslutades med ett härligt bodyburn gäng och en tuff bodycombat.

Hur har er måndag varit?


Isabella







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar