ATT VAKNA TILL MJÖLKHAV


Testar pappas gamla glasögon.
Med glass rester kring munnen.
Kärlek ger hon, och humor.

Vaknade över att lilldamen  kom inrusande i sovrummet. Stora glada ögon, och ser ut som hon varit upp en stund. Hon har sovit väldigt oroligt i natt med benvärk. Inte så konstigt som hon springer och cyklar på dagarna. Men ni vet känslan när man inte sovit på natten ordentligt utan haft en liten som varit lessen mellan varven, har man inte haft tårna i ansiktet, har någon sparkat dig i ryggen. Eller så har man tröstat.  Att hon sen vakna halv 7 vilket jag aldrig trodde hon skulle göra, (sover ofta till halv 10). Gör mig lite småskrämd över dagen. Kan inte heller förstå att hon klivit upp själv och jag har inte hört ett ljud. Skrämmer mig också till tusen!  Hon hade ett mjölkhav i köket och de våta wc-papper tollorna berättade att hon försökt själv torka upp. Äckligt sa hon, ja äckligt blir det med vått wc-papper som inte räcker till. Hon kan själv, vill själv, gör själv och gör allt som man inte får. Bra, att man kan och vill. Men ibland vill hon fast hon inte kan. Hon är snabb, fast man försöker ibland va steget före. Och hennes storebror och jag får dra på munnen  åt henne i mellan dagarna. För visst har hon skön humor också. Men mellan varven drar hon den lite väl över.
Så det blir mera hyss än humor.
Just precis som en 2-åring ska va.
Idag blir den en lugn dag vid flax familjen  och jag tror faktiskt vi är flera som kommer att vila eftermiddagsvila här.

Hoppas er fredag startar lite lugnare.
Skön helg till er!


Isabella


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar