SOMMARDAG HOS FLAX





De här med att ha sommar.
Vackert ljuvligt och jag tillåter mig verkligen att pausa de få kvällar jag är ledig.

Det kan se ut så hos oss då.
Elton i sandlådan eller på en snabb cykel tur runt hemma plan.

Enya satt en stund stilla när hon hittade nått att plocka.
För att i nästa stund smita runt hörnet, med håret fladdrande och lysande ögon.

Mannen och jag ligger lite dåsiga på en filt efter en enkel plock middag. 
Ni vet när det känns som om lill damen bara vill retas lite när hon rusar iväg.
Och man ska kravla sig upp på sjuka ben, orsakad av mig själv.
Också  på grund av dålig planering, och viljan större än förnuftighet.


På kvällen besökte jag och Elton språkbads dagiset.
Spännande!
Både för mor och barn.

Men jag känner att vi tagit rätt beslut.
Fast jag velat är också.
Man vill ju barnets bästa, och jag tror att alla barns bästa är inte språkbad om ni förstår hur jag menar.
Men vi prövar på, fungerar det inte byter vi.
Men magkänslan säger ja nu.

Så då kör vi.

Dagens bästa var när vi senare promenerade hem på gågatan efter att vi tog lite tumis tid på cafe.
-Mamma jag älskar dig.
Jag också underbara unge.
Om du visste hur mycket.
Kramar om en liten mager kille som pratar i tusen och frågar och funderar.
Tiden är knapp. 
Man blir påmind om det varje dag nästan. 
Ta vara på den.

Nu ska jag ta upp mina små, och köra igång igång med jobb.

Ha en fin onsdag!


Isabella






2 kommentarer:

  1. Ser härligt ut!
    //Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det, längtar efter en egen mega stor terrass, då blir jag säker en riktigt hemma människa.

      Radera