FRISK LUFT I HJÄRTAT

Jag tycker det har hänt nått. Med mitt tänk och huvud och känsla efter att jag börjat jobba med eget. Jag tränar sällan inomhus mera själv. Utan jag söker mig ut i det fria. Skogen, landsvägen till tystnaden. Där andas jag och känner att jag laddar. Känner att det finns enormt att ta och sen ge.  Mina uteträningar är nått jag också fått massor ut av. När vi igår med Snellmans gänget sprang i regnet och man hörde skratt och såg de glada och pustande damerna. Svällde mitt hjärta till tusen. Att få jobba i lite mindre grupper ger annan kontakt och jag kan inget annat än att hoppas på att jag ger nått. För dom ger.


Sen åkte jag hem och bytte om.
Duscha och få varma kläder.
För att få köra med gänget på Studio Z.


Ladda måste man också göra.
Det är inte alltid så vackert.
Malet köttsås med sallad liksom.


Att ha studio Z gänget är så kiva.
Många som hänger varje gång så man blir lite taijtare med gruppen.
Man vet vad dom kan, man får puffa och man får se att de går framåt.
Man vill nästan studsa lite varje gång.

Man pratar inte bara upp och ner eller sida eller sträck.
Och jag älskar det.
Rätt hård träning, men inget måste man får ta det i egen takt.
Man blir också lite beroende tror jag.
När man inser hur underbart det är att andas ute.

Dock anser jag att för att träningen ska bli av, så skall man göra det man älskar.
Inte tvinga sig på nått man inte vill.

Men våga pröva nytt!
För det kan ge dig att du går vidare i din andra träning som du älskar.
Och det kan vara så annorlunda än just du har tänkt.

Det finns massor som jag skulle göra bara jag hade tid.
Tiden finns inte alltid och då får man välja.
Så är det för alla människor.


Och så denna.
Jag upplever den som lite konst.
Jag älskar att den är röd.

Och den hjälper mig lite i mina upplägg.
Den ger värme där ute i hamnskogen.

Idag har jag haft lite vila från jobb.
Har en 4 timmars föreläsning i kväll.
Och insett att man behöver inte jobba hela dagen runt.
Så jag har pausat.

Första gången jag känner mig så lugn före en föreläsning.
Inte kollat igenom allt 15 gånger.
Utan tänk att det borde sitta lite.
Men klart ännu är jag inte helt där.
Att prata i 4 timmar är 4 timmar.

Jag ska prata hälsa och välbefinnande.
Kul men spännande!

Skön torsdag till er!


Isabella





2 kommentarer:

  1. Fin bild! :) Som vanligt har du så rätt i det du skriver! Har du annars tips på bra träningslåtar eller tips på "ställen" var man hittar bra musik?

    SvaraRadera
  2. Hejsan Malena!

    När jag väljer musik så tar jag mycket vad jag själv gillar, köper ännu massor av cd skivor är lite här och var när jag är på hugget.
    Är lite gammal modig av mig ännu. ;)
    Hör sällan på musik ute.
    Slipper den gärna när jag tränar ute, då tar jag bara in naturen och luften.

    Hade gott!

    SvaraRadera