KRÅKSLOTTET

Ibland när det är lite lugnare på hemma fronten känner jag alltid att det händer för lite. Känner lite att vi står lite stilla. Det måste hända lite. Jag har lärt mig rätt bra att det inte behöver rulla 110 hela vägen, men åhh vad jag drömmer hus. Jag kan bara inte sluta drömma om det. Vårt kråkslott. Jag vill så gärna få ett eget litet hus med egen terrass. Nu känner jag mig riktigt materialist på hög nivå. I slutändan har det ju inte så stor betydelse  bara man har tak över huvudet.

Men ni vet. Speciellt om ni bott i höghus en tid.
Så vet ni hut jag tänker.

Jag önskar att om vi någon gång får börja på att jag har möjlighet att vara med så mycket som möjligt. Vara med i jakten på olika färger och material och vara med i arbetet och lära mig.
Har också helt klart bestämt mig att blir det så KRÅKSLOTT blir det så.

Just nu känns det avlägset. 
Och att fundera på kök och väggar och golv känns lite mera långt borta.
Jag gillar vår koja nu också.

Men känner att den är väldigt opersonlig och tråkig.
Den är inte vi riktigt.
Ibland känns det inte riktigt hemma utan liten mellanlandning.
Men att satsa här betyder bara slöseri.


Bilderna är lånade från IKEA

Vårt hem kommer att få ha färg.
Vara lite rått och grått.

Men ändå varm.
Kommer att följa ♥.
Och inte gå till Ikea när jag är gravid.
Aldrig mer.
Inte köpa möbler när man är trött och gnällig.
Då  blir det första bästa.
Prövad sak.

Dock har vår Stockholm soffa varit väldigt bra.
Bekväm.
Förutom att den är vit med ofta gråa armstöd, allt som oftast.
Eller choklad fläckar eller kaffe på sitsen.

Fåtöljerna har dock inte fått samma betyg.
Dom har blivit väldigt lite använda.

Soffan är vår pausa plats. 
Där vi ofta sjunker ner med varann och kompisar.
Så inte konstigt att den inte hålls tipp topp hela tiden.
Så den ska va en hjärtesak nästa gång.
Bekväm lätt att hålla ren och FÄRGglad.

Det finns massor jag drömmer om, vet precis hur jag vill ha det.
Tror att det är möjligt.
Det ska inte va det dyraste.

Utan jag ska inredningen ska följa personerna i kråkslottet.
Hemma ska va hemma.

Kanske vi en vacker dag också får göra vår dröm.
Hoppas.


Isabella













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar