GLASS I STORA LASS


Finns det nått bättre liksom?
Har redan planerat vad jag ska äta efter stockholm maraton.
Dock kommer den att innehålla mera sockermängder såklart.

En påse frusna bär med 200 gram fettfri kvarg räddade min eftermiddag.
Mixade ihop och tadaa! har man en vacker god glass.

Man äter den också långsammare när den är kall.
Vi borde lära oss att njuta av maten, sitta ner och ta tid på oss.
Speciellt en sak jag måste förbättra mig på.
Lära mig äta långsammare.
Ha med mellanmål. Inte slarva.

Men ni vet.
Kanske ni känner igen er som förälder?
Eller så inte.

Kanske bara jag som slafsar snabbt in med maten så att man hinner få in den när den är något varm.
För att man ska hinna torka mjölk som rinner ner från bordet eller tvätta smutsiga händer och munnar eller kanske byta kläder för att mjölken hamnade där.  Ja ni vet.

Sommaren är här snart. ( Jo jag har sett, vi har snö på marken.)
Men då får man äta mera kall mat. Åtminstone ibland, vi gör det ganska ofta. Kanske vi satsar på glass hela dagarna långa.
Då njuter vi och äter långsamt på samma gång.
En möjlighet att lära sig äta njutbart och långsamt.

Ja vem vet.

Nu är jag full laddad för att köra igång Nykarleby borna!

Skön tisdag!


Isabella






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar