HELG OCH BÄRPAJ


Vi har helg.

Ledig dag med barnen, jobbar bara liten stund i kväll.
Jag är så glad att jag vågat släppa lite jobb till sidan och satsa på att vara mera hemma eller rättare sagt vara hemma när jag är hemma. Och jobba när jag jobbar. Våga säga nej. Och inte tro att jag missar nått viktigt jobb för att man inte vet hur nästa månad ser ut.

Lyckats med mitt mål.
Mindre jobb, mera närvarande.
Aldrig lyckas man ju fullt ut.
Somliga dagar är jag inte alls med och inte alls den där optimala mamma som jag borde vara.
Men jag tror att det finns flera sådana mammor där ute.
Man känner sig aldrig riktigt nöjd.
Förutom när man kryper ner med en bok i soffan med de små.

Idag har vi haft vänner på besök.
Sånt uppskattar jag enormt.
Fullt hus, hög ljud volym och skratt är ändå sånt som ger energi.
Jag är alltid glad i ♥:at efteråt.
Man vill bara ha mera tid att sitta ner och bara vara och prata.
Roligt att höra om vad folk gör och hur allt rullar på.
Tack ni är FINA.

Vi bjöd på bärpaj förstås.
Jag är så insnöad på dem, men de är alltid de enklaste snabbaste och godaste fredagfika.

BELLAS BÄRPAJ

200 GRAM SMÖR
1 DL KOKOS SOCKER
1 TSK VANILJPULVER
4 1/2 DL HAVREGRYN
75- 80  GRAM MANDELMJÖL

Smält smöret och blanda i allt.
Platta ut ett tunt lager i botten på en pajform.
Fyll med bär vi hade Jordgubbar och blåbär. (250-300 GRAM)
Strö över degen som lämnar av.

200 grader in i ugnen 20-25 min.

Ljuvligt god som bara sådan.
Men med en klick SIA vaniljglass är den Wolaa!

Har ni gjort 60 BURPEES idag?
Dagens utmaning på INSTAGRAM på bellaspaletten.
Häng med du också!

Hoppas ni får en underbar helg!


Isabella








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar