MORNING RUN


Morning RUN.

Vilken underbar morgon att starta här.
Fredagen när vi hade ledig dag hängde jag och barnen med kompisar här ute vid Fäboda.
Då redan beslöt jag att ta mig ut tidigt på söndag morgon för en löptur här efter stranden och på skogs stigar

Väl hemma frågade jag av min löparpalett om någon var sugen att hänga på 7:00 på söndag morgon.

Såklart.

Fyra fina damer lovade hänga med.
Att få löpa i naturen med sol, fågelkvitter, hav, klippor, skog om vart annat är grymt.
Man glömmer att man stigit upp tidigt.

Energin flödar och livet andas.


Att dessutom ha sällskap är skönt när man löper tidigt och på lite okända ställen.




Tillsammans ger.
Man tänker sällan på tiden och farten.
Ibland är det väldigt viktigt att koppla bort det också.
Löpning ska vara njutbart mellan varven.
Och ibland måste den vara jobbig om man har ett mål.

Kom ihåg att som team är man starkare.
Jag har en grym löparpalett och jag ser framemot att få se dem springa i sommar.
Att man redan har flera som hakar på när man saknar  löp sällskap är ju toppen.
Det var ju en sak som jag önskade att denna grupp skulle skapa.
Team, löparglädje, tillsammans.
Både så de har nytta av det, som är med i gruppen och så jag också kan hänga med någon.
Underbart vad som har hänt på några veckor.


Ibland behöver man förstås köra  träningen själv.  Vara själv, andas själv.
Jag är lite av en ensamvarg mellan varven när jobbet för det mesta består av sällskap och att vara social. Ja jag kan erkänna att jag inte alltid är den socialaste typen när jag har ledigt. Jag gillar att vara ensam eller bara med familjen.  Men med löpningen har jag saknat ibland någon att häng med.
Peppa, bli peppad, bli inspirerad. Inspirera. Hjälpa, få hjälp.



Vi njöt idag.
En lugn 12 km länkki.
Roligt att inspirera till tidig morgonträning.
Vi gör det om det såklart.

Nästa gång kanske vi kör morgonmål ute i det fria.
Ja, det vore nått.


Isabella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar