TORSDAGS TANKAR



Livet hos oss just nu. Handlar om att varva ner. Och försöka ta in så mycket av våren och sommaren som möjligt. När vi har lediga dagar ska vi försöka njuta till max. Fast ibland är det ju inte det lättaste heller. Sommaren kommer att bestå av jobb på kvällar och lediga dagar med barnen. Juni Juli och Augusti.Glad att jag valde att göra så. Barnen kommer att må toppen av det också. 

 Naprapaten idag igen och försöka få ut mig lite. Jag drömmer mardrömmar om loppet och jag känner mig halv knasig för att jag ska dit på startlinjen. Jag tror att du som idrottsmänniska förstår, och du som verkligen brinner för nått. Och som ofta vill lyckas med nått du satt upp.Men somliga tycker nog att jag är halv tokig.  Jag förstår er.

Jag vet ju hur det är att springa längre länkkar, men jag har lite för några anser jag. Dock tror jag att jag klarar det om allt håller ihop. Det återstår att de. Ett maraton är ett maraton och jag får försöka att hålla igen lite.

Har bestämt mig att försöka att springa lite nu, töja och äta värkmedicin. Nästa vecka sprutar vi  in  kortison och hoppas på att det ger lite bättre stöd till maran. Vilket jag kommer att göra  lite sådär halv otränad. De är ju bättre när det är första gången, ingen press. (hehe) Men att gå ut med 5:30 far hade till och med i tankarna 5:15 när jag tränade som mest är en dröm långt bort. För lite i benen och för många kilon på kroppen gör att  jag får nog räkna 4 timmar med ett STORT plus med rätt många minuter på. Inte deppa. Bara tänka positivt, vilket jag inte alltid gjort de sista veckorna.

Löjligt tänker någon.
Ja visst är det.
Nog lite.

Men ett mål är det mål i mina ögon.
Och där tror jag att jag inte kan ändra mig så mycket som människa.
Fast jag snubblat lite på vägen.

Hade enormt bra rygg på resan och kände bara lite av benet. Efter Pumpen i måndags gav det sig till känna igen. Vikter och rörelser som man jobbat med i långa år sliter. Också BC har jag i ryggsäcken som är en del av problemet. Då säger jag inte att det är dålig träning.  Verkligen inte! Utan jag säger att jag sen 17 år jobbat med samma rörelser och som mest ibland upp till 4 pass i veckan när man var som värst. Som instruktör sliter man en hel del fast många ser den som träning. Därför väljer jag idag att köra väldigt få pass av samma typ träning. Min kropp behöver variation med råge. 

I sommar blir det mera vila och mera återhämtande träning. Funktionell träning på gräsmattan blir säker en vanlig syn hos oss. Kanske kan jag bjuda in er nån vacker dag på en sådan i solen?

Uteträningarna har kommit igång jätte bra och i Lepplax fast det regnade och blåste vågade sig halva gänget sig ut! Jag trivs enormt i sånt väder och älskar att dra ut igen fast jag tillbringat flera timmar ute före. Där har jag förändrats, visst älskade jag att vara ute tidigare också, men detta jobb har gjort att jag väntar nästan sönder mig om jag måste jobba inne. Naturen ger så enormt mycket och luften ute frisk luft är mäktigt när man tränar hårt.

Ikväll kör vi i Ytteresse bakom skolan!
19:00! 
Hoppas vi ses!
SER enormt MYCKET framemot att träffa er! ♥
Du kan komma oanmäld!

Lite tankar en sån där vanlig torsdag eftermiddag. 


Isabella


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar