RIK

Att tänka tillbaka. Ibland när man är mitt i snurrande hjulet jobbar man på. Nu när man sitt är här och är "ledig" på dagarna kan man tänka att lite kunde man ju taggat ner. Idag har jag jobb några timmar på dagen, för att sen jobba kväll. En rätt lugn dag. I vintras kunde man jobba 12- timmar somliga dagar. Det betyder inte att jag har lön för 12. Man blir inte rik. Rik kallar jag mig för att jag har en man vid min sida som lyfter mig när jag är nervös inför en föreläsning. Rik kallar jag mig när jag har två underbara barn som kramar och kallar mig mamma fast hon är borta mycket, rik kallar jag mig för att jag har kollegor som heijar på och pratar gott om en, rik kallar jag mig för att jag har en underbar familj som är med en i tankarna och ringer när de hört nått positivt om en, rik känner jag mig för att jag har vänner som alltid finns där när jag behöver gråta. Rik är för att jag får vara jag , för att jag vågat och vågar följa magkänslan. 

 Som egenföretagare gör man massor med jobb på sidan som folk inte ser och som jag inte lärt mig att räkna in i priserna ännu. Prissättning är det svåraste, och ibland svider det när man måste ta betalt, men för att klara mitt levebröd så är det en del i företagande. Det kan svida rätt rejält när räkningarna kommer också. Man har som plan att få det att rulla runt. Paletterna är nått som är lite i det billigaste laget, och troligtvis blir det lite ändring på dom till hösten.

Jag kommer att jobba endast två kvällar i veckan, och dessa är fulla redan. Så som kund kommer du att få träffa mig mellan 6:00 - 17:00. Jag vet att jag begränsar mitt jobb och vem som kan ta kontakt, men jag ska satsa på att vara hemma med Elton som börjar i förskola och vår Enya som jag känner har missat detta år. Ja familjen i höst. Och dagtid jobb. Troligtvis mindre. Så ska du ha Isabella som PT i höst är det att boka i tid för kalender kommer att säga nej ganska så fort.

Jag älskar mitt jobb.
Just därför gör jag så.
Att jobba mindre och intensivare och ännu bättre med det jag kommer att göra i höst.

Och jag vill....
längta till att få dra bodypump timmen, eller längta att få sätta in nytt program till bodyburn timmen. Känna ren glädje varje gång.

Det känns bra. Vi kommer att ha flera kvällar i veckan när vi får äta middag tillsammans, och ja, det är livet för mig. Rutin, familj, middag, kaffe med mannen, ute i backen med barnen.
 Vi behöver det i höst. Så just därför väljer jag det när vi har bästa möjlighet.

Nu i sommar har jag valt att vara hemma med barnen i tre månader. Jobbar kvällar i juni och augusti. Ledig Juli. Och när Enya säger nu på morgon, jag tycker om när du är här igen. Då brister det. 
Jag också fina busungen min. Tre åringen som förklarar sina känslor.
Jag älskar att paija ditt hår i timmar och det gör inget fast du sover med oss på nätterna.
Jag älskar det gumman.
Och vi ska ta igen det denna sommar.
Allt vi missat.


Ha en underbar tisdag!
Idag kör vi uteträningar 20:00 i Larsmo!
Vi ses!

Isabella



2 kommentarer:

  1. Så fint Bella! <3 Ja man är rik på så många andra sätt än på det man har på banken. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Elin! ♥
      Och tack för i fredags!
      Underbara du.

      Radera