FYLLA 30


Som sagt.
Brevet på posten var dessa filurer som låg bakom.
Vänner som jag mer och mera lär känna för varje gång.

Igentligen lärde man känna varann lite när man var i unga år. 
18 - års ålder.
Man visste ju såklart vem alla var men vi grävde inte så mycket på djupet så att säga.

När vi sen fick barn blev vi mera svettsade, så mellan blöijprat och cupcakes och  kaffe så hittade man mera vem personerna var. Sen har vi fortsatt och träffas och ibland kör vi bara sådana egna mamma träffar utan barn och avnjuter god mat.

Vilka pärlor.

Jag älskar när människor vågar vara sig själva i grupper.
Och jag tror det är ett tecken på att man blivit mera vuxen.
Våga stå för en åsikt.
Och inte bara hålla med.
Våga vara annorlunda och känna att man är toppen älskad för det.

Just därför är dessa så coola.
Jag älskar dem var och en på deras sätt.
Alla har så ljuvliga sidor.
Alla har nått som uttrycker dem och gör dem unika, och jag kunde sitta en hel dag i en bil på en  tråkig landsväg och bara höra dem prata och skratta.
Om det är kakrecept eller hårfrisyr gör det samma.
Dom underhåller.

Jag hade en av de bästa dagarna i mitt liv.
Och jag menar det.

Att någon vågar ta mig på en båt.
Och sen ut på stan.
Bli bjuden på mat hela dagen lång.

Dom känner mig.
Och det är det jag tycker är så häftigt.
Att jag hamnade där.

Tack för en minnesvärd dag.
Ni är fina.


Isabella













2 kommentarer: