KÄRLEKSÅNGEST men ändå inte

Jag vet inte hur jag ska beskriva.
Beskriva känslan jag haft i två dagar.
Känslan när man känner att något tar slut.
Man är tom på nått vis.
Känns att man kommer att missa nått stort.
När hjärtat känns som om någon skulle krama om det jättehårt  och inte vill släppa och man sväljer klumpen i halsen.

Har ni varit riktigt kär någon gång?
Vet ni riktigt olyckligt förälskad? 
Riktigt kär med olycklig på samma gång?

När man bara vill lipa och sen somna i en stor famn.
Vakna upp och så är allt som förr igen?

Som vuxen har jag inte upplevt det, eller när blir man vuxen?
 Som tonåring, ja helt klart.

Men nu dessa dagar har jag upplevt den väldigt starkt. 
Känslan av att nått bra och roligt tar slut.

Känslan att hur orka?
Känslan när man bara vill vara ensam och andas in kvällsluften och dimman som lägger sig på vattnet.
Ladda ordentligt.
Jag vet inte.
Känns inte som om jag vill ännu.
Vet inte om jag är beredd att ta emot kallare vindar och regn.
Jag gillar inte tanken på att avsluta mina utegrupper.
Jag älskar att vara ute.
Och jag gillar att få hänga med dem.

Men ibland väljer livet, och ibland måste man välja mellan saker och ting.
Ibland måste man prioritera, tänka, använda hjärnan.
Eller hur?

Lika som med kärleken.
Ibland måste man tänka, prioritera, använda sunt förnuft.

Jag har kärleksångest över att lämna mina fina damer och herrar när hösten smyger sig på. 
Hur sjukt det än låter.
Så har jag små ångest och vill lipa lite över att det tar slut och hösten smockar in som en knytnäve i ansiktet.

Aldrig förr har detta hänt.
Höst ångest eller ska kalla den strax för vinter ångest som känns som om när man var tonåring och olyckligt förälskad. 
Hösten gillar jag och jag tror och hoppas på en vacker sådan.

Hon  måste boka en Ikea resa.
Hamstra ljus plädar och te muggar.
Fram med kalendern och boka in.
Hur annars ska hon fixa detta?

God mat är nått som värmer hjärtat och magen också.
Igår fick jag en väldigt fin knippe av töserna i Lepplax.
Gissa om det blir gott med en enkel köttsoppa i kväll före vi kör avslutning i Ytteresse!
Ni är väl med?
Klockan 19:00 har du missat denna vecka så häng med ikväll!




Vad gör du för att välkomna hösten på bästa sätt?


Isabella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar