LUCKA 14

Måndag. Och dagen rinner ur händerna igen. Med mycket jobb men väldigt roligt jobb. ♥ Jag är så otroligt tacksam, över att jag vågade pröva vingarna och köra fullt ut med jobbet.

Jag är glad över mina misslyckanden.
Och jag är glad över det som lyckas.

Jag är glad.
Över att varje vecka få planera själv.
Och jag är innerligt lycklig över att få ha hem vår 3- åring mellan varven en helt vanlig dag.
Och hämta killen från förskolan.

Nej, jag vill inte byta bort detta.
Jag gillar att få ha lediga dagar och jobba de dagar jag jobbar.

Dessutom är jag stolt över att ha vågat jobba lite mindre i höst.
Och att jag hållit det.
Det var mitt mål.

Jag tycker att vi kunde sätta lite mera sådan mål och del mål i vår.
Mera mål för att vi ska må bra hemma också.
Och vara mera i nuet.
Jag kan tycka att visst är det bra att vi mår bra, med träning och hälsa också.
Men det räcker inte alltid.
Och det är inte alltid det som är lösningen för alla.

Så skriv idag ner 3 saker du tänker förbättra till nästa år.
Du kan skriva dem bara för dig själv, men får gärna kommentera också.

Jag ska bli mera ordningsam hemma. I mitt organiserade kaos. 
Alltid sätta undan telefonen när jag kommer hem och är hemma med de mina.
Använda cykeln och mina ben mera som färdmedel, för där krävs det bara mera planering.


Isabella












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar