LUCKA 16


Kvällens

Tittat igenom gamla blogginlägg och jag kan få lite bebis nippror.
Då får ni tolka dem hur ni vill.

Jag kan sakna denna tid.
Jag kan ångra att jag inte var hemma längre med de små.
Men just då kändes det rätt att gå i jobb.
Varför hade jag så bråttom?

Jag tänker annorlunda idag.
Försöker vara hemma.

Underbart att få krypa upp med dem i soffan tidigt i kväll.
För att sen leka vem är rädd för Vargen, och det slår mig alltid att jag är ju 30, och att jag kan ju halka på stolarna när jag tar leken på största allvar.
Försöka göra det de gillar.
En liten stund.
Bara de och jag.

Jag tror jag skulle tänka annorlunda med en trea.
Jag vet.
Kanske håller man på att bli vuxen.
Hur tänker ni?

Önskar er en skön slutspurt på veckan.


Isabella




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar