LUCKA 8

Idag har vi haft ledig dag. En bra ledig dag, När allt känns avslappnat och skönt. Det finns ju också dagar när allt bara rinner ur händerna. När energin att sätta i tvätten är slut, aldra minst hänga och vika den. För att ens ta sig ut genom dörren och andas frisk luft. Ja, faktiskt har jag sådana dagar.
Jag säger ju inte att jag vikit många högar idag heller.

Undrar om jag är normal? 

Jag har slutat att tänka så.
Det drabbar ju ingen.
Sluta leva för vad andra tycker och tänker.
Oavsett vad det gäller.

Det är så jag skapar mindre stress.
Lever och gör vad jag känner för.
Sover till 11 en söndag morgon för att jag kan.
Inte stressar upp bara för att t.ex laga den perfekta lunchen, hinna träna före alla vaknar.
(jo, ibland gör jag det om jag är pigg och laddat för det)
Lyssnar på kroppen.
För ofta om man  riktigt känner efter, känner man att NEJ jag skulle inte träna idag.
NEJ ingen mår bättre av att jag springer en snabb 10:a just nu.
Nej våga säg nej.
Hälsa är inte att vara bäst.
Hälsa är att vara bäst med dig själv och din familj.

Nu säger jag inte att man ska sätta träningen till sidan.
Den är otroligt viktig om du tränar det du mår bra av.
Och de gångerna det verkligen känns nu behöver du det.
Idag vill jag, idag har jag tid.
Ibland kan man känna att träningen behövs för tröttheten också.

Det jag vill säga är:
Du måste inte bara för att andra gör.
Jag vill bara att du ska veta det.
Man måste inte hinna med allt varje dag.
Träna, tvätta,städa, vara förälder, handla, uppdatera, läsa vad som händer, vara med i varje pytteliten sväng.
Du kommer inte att orka.

Håller vi på och glömma livet?
Blir allt annat viktigare?
Lev inte andras drömmar.
Vilka är dina?

VÅGA ha dåliga dagar.
 Våga säga nej till alla måsten och träningen ibland.
Speciellt nu också.
För jag vet att det finns där ute.
Pressen stressen över just allt detta.
Släpp den.
Våga pausa och bara vara mellan varven också.
Det ingår också i balansen.




Och fast jag vet att jobbet ligger på hög och att bodytrim programmet är långt från färdigt.
Tänkte jag NEJ idag är vår ledig dag.
Och NEJ ingen dör fast vi kör lite samma stuk på bodytrim imorgon.
Livet först.
Så idag har vi stekt plättar, läst böcker och njutit.
Tack och förlåt liksom.




Isabella











2 kommentarer:

  1. Fint skrivet, de orden behövde ja❤ /Pernilla

    SvaraRadera
  2. Precis vad jag behövde höra också! Tack Bella! Gifter oss inom kort och har den där jobbiga känslan att: Sku vila vara så fin och tränad som möjligt, men vad säger min kropp åt mig istället?? Förkylning efter förkylning... Den skriker varva ner!! Vila!! Men har ju så svårt att lyssna på den. Och som om det egentligen sku spela någon roll om jag är lite mer tränad när vi gifter oss? Haha, oj nej.. Hjärnspöken där bara.. Men tack för detta fina inlägg!

    SvaraRadera