MÖKKI


Ibland  önskar jag att livet var mera så.
Mera ut i skog och natur och mera tid för ingenting.
Det ger ro att komma ut till esse, jag skulle aldrig bromsa om mannen sa att vi skulle flytta hit ut.
Ju äldre jag blir , ju mera längtar jag tillbaka.

Min lilla dröm i vår är att jag ska hinna läsa till jaktkort och att jag i framtiden får komma ut i skog och mark med resten av jakt människorna i vår familj.
Det är ju tiden, och prioritera.
Vårt liv.

Jag tycker att detta ger ro, att några timmar idag ute vid en brasa med en kaffe ger mig så mycket.
Just nu, detta år kommer det inte många lediga helg för oss, men i framtiden möjligen.

En söndags förmiddag, med familjen flax ute vid mökki.
Vi grillade korv och drack kaffe och glögg.
Lillasyster hade fixat skattjakt för de små.
Och vi vuxna knaprade slut på det sista julgodiset.

Livet behöver inte så mycket mera.
Lyx för mig.

Hoppas ni också haft en ledig fridfull julhelg.
Imorgon kör vi igång igen!  på studio Z!  Bodypump och bodyburn och löpning på schemat.
Vi ses!





2 kommentarer: